вторник, 10 ноября 2020 г.

Урок 22

 

Урок 22

Тема:Конфлікти.

І. Опрацюйте матеріал

Вітаю!

Як часто Ви чули слово “конфлікт”? Як часто Ви брали у ньому участь, свідомо чи не бажаючи цього? І взагалі - конфлікти у нашому житті  мають позитивні чи негативні наслідки?

Спробуємо знайти відповіді!

Спершу поміркуємо, що таке конфлікти і якими вони бувають?

Модуль 1. Що таке конфлікт? 

Розпочнемо з того, що між людьми можуть бути різні взаємовідносини: такі, що сприяють співпраці і налагодженню товариських стосунків, так і такі, що призводять до суперечок і протистоянь. Образи, ворожість та ненависть теж можуть виникнути через непорозуміння. Саме так і виникає зіткнення протилежних думок та інтересів, що називають конфліктами. КонфліктиОписание: https://lh4.googleusercontent.com/IkpRxrtoi9_WT6UyvdpAD_AZ0fogyueqe51qgGEq8SgHCma3MW4Wp2PYyrmlvuQCRcna4-Q7UlJeiK5EoMbHM0JtKWEGWGBar7xyKOL5sfVg_VQGNt91qRpKJrK0V-gi_rxkmU0

Спробуємо розрізнити конфлікти за причинами їх зародження:

Однією з найпопулярніших причин зародження конфліктів є “Розподіл ресурсів” - ситуація, коли певна особа чи група осіб незадоволена своєю часткою ресурсів, наприклад, Ви з братом / сестрою отримали один планшет на двох і вимушені домовлятися стосовно його використання; 

Другою причиною зародження є взаємозалежність. Коли одна людина залежить від іншої, до прикладу - ви запросили друзів у гості, а ваша молодша сестричка просить вашої допомоги із домашнім завданням;

Наступною причиною можемо назвати відмінності в меті. Коли існують різні інтереси у сторін конфлікту. Це коли, наприклад, Ви плануєте влаштувати для близької людини гучну вечірку на честь дня народження, а вона хоче провести його лише з сім’єю.

Ще однією причиною можуть бути відмінності в уявленнях і цінностях, адже люди по-різному сприймають і розуміють світ, мають різні ціннісні орієнтири. Наприклад, компанія друзів перестає спілкуватися з однокласницею лише через те, що вона стала вегетаріанкою. 

Також варто відмітити відмінності в манері поведінки, темпераменті, характері чи потребах - прикладом можуть слугувати суперечки стосовно відкритого чи зачиненого вікна у маршрутному таксі.

До того ж досить часто причиною непорозуміння можуть стати проблеми у комунікації. Для прикладу, коли учень розповідає батькам про необхідну допомогу для підготовки до шкільного ярмарку пізно ввечері перед її початком.

Причини зародження конфліктів

Розподіл ресурсів

Певна особа чи група осіб незадоволена своєю часткою ресурсів

Взаємозалежність

Одна людина є залежною від іншої

Відмінності в меті

Різні інтереси у сторін конфлікту

Відмінності в уявленнях і цінностях

Різні люди по-різному сприймають і розуміють світ, мають різні ціннісні орієнтири

Відмінності в манері поведінки 

У різних людей різні темпераменти, характери та потреби

Проблеми у комунікації

Не в повному обсязі, несвоєчасне або неточне передання інформації у ході спілкування

 

Беручи до уваги те, що неможливо повністю позбутися конфліктів, потрібно вміло їх розпізнавати. Особи, які є сторонами конфлікту для досягнення своїх цілей часто порушують загальноприйняті норми, а іноді — і закони. Тривалі чи епізодичні, великі чи маленькі — усі вони є невід’ємною частиною нашого життя. 

Проте, завдяки конфліктам виникають і позитивні наслідки. Адже вони стають рушієм змін, впливають на створення нових рішень та інших дій. Наприклад, відстоюючи свою позицію перед однокласниками, захищаючи слабших, домагаючись справедливості, ми отримуємо неоціненний життєвий досвід, вчимося вирішувати різні проблеми.

Варто занотувати собі 

П’ять позитивних нотаток про конфлікт 

·         Конфліктні ситуації потрібні нам для нашого життя, важливо звертати на них увагу та шукати шляхи вирішення. 

·         Конфлікти вказують на відмінність у думках, інтересах. 

·         Конфлікти вчать нас переконувати інших, відстоювати свою думку. 

·         Ефективне розв’язання конфліктів приносить задоволення та відчуття доброго вчинку.

·         Завдяки конфліктним ситуаціям можна отримати нову інформацію та досвід. 

Окрім цього, щоб протистояння не завдавало негативних наслідків, необхідно знати основні стадії розвитку конфлікту, які розкривають етапи його розгортання. До того ж це допоможе спрогнозувати розвиток подій.

Модуль 2. Які бувають стадії конфлікту?Описание: https://lh4.googleusercontent.com/bUMsWz8ayRc2KeAnL16lbgUAadnFEWqtma5fDFxsnikIVM5cOJxufKmNmBI82fDClxtJ7I9yYFEBQoAZ7Py0y2NvBjhHlA-bIH1rr-0M9MCbdiCMJhqznXUdJLE75diZ5MJ_vwI

Першим етапом виникнення конфлікту є передконфліктна ситуація — момент, коли між людьми, групами людей, організаціями з'являється накопичення невдоволення та негативної взаємодії чи суперечок;

Надалі, зазвичай, відбувається який-небудь інцидент — своєрідна остання провокативна подія, яка виникла у результаті збігу обставин і зумовила розгортання конфлікту;

Після інциденту відбувається загострення конфлікту та його поступове наростання - етап ескалації;

Найвищою точкою напруги є кульмінація, коли конфлікт розвивається до такої ситуації, що сторони, розуміють, що його продовження не має сенсу;

Від кульмінації фактично залежить і завершення конфлікту - стадія розв’язання і виходу з конфлікту.

До того ж постійно наявною є так звана постконфліктна ситуація — наслідки конфлікту, які можуть мати позитивний чи негативних характер.

Гаразд, ми вже наче розібрались що таке конфлікти, як вони з’являються та через які стадії розвитку проходять, але особливу увагу варто звернути на специфічний вид конфліктів, з яким кожен чи кожна з вас могли в тому чи іншому випадку зустрітись - побутові конфлікти в школі, а також булінг (чи цькування).

Як подолати шлях від конфлікту до порозуміння

Ми часто стикаємось з конфліктами у нашому житті і маємо різний досвід їх вирішення і далеко не завжди такий досвід залишає позитивні наслідки. Саме тому спробуємо сьогодні обговорите те, як вдало вирішувати конфлікти та як дійти до порозуміння. 

Шлях до порозуміння потребує, щоб ви бачили перспективи вирішення проблеми, тобто розуміли, до чого він призведе, а не просто робили постійний акцент на сторонах конфлікту, та що вони вже один одному сказали чи зробили. При цьому успішність в управлінні конфліктами значним чином залежить і від поведінки тих, хто бере в ньому участь. Конфліктологія (наука про конфлікти) вирізняє декілька способів подолання суперечностей, і науковці досі ведуть дискусії з цього приводу, тому наведемо лише один з варіантів:

Перший зі способів - конкуренція, тобто своєрідна боротьба за власні інтереси;

Описание: https://citizen.in.ua/ckeditor-uploads/image10.png

Другий спосіб - це компроміс, тобто пошук рішення, який влаштовує обидві сторони;

Наступний спосіб - відступ - тобто відхід однієї зі сторін від відповідальності;

І останній спосіб - пристосування - тобто пристосування слабшої сторони до позицій та вимог сильнішої.

А тепер спробуємо зміцнити наше розуміння і знання способів поведінки у конфліктних ситуаціях за допомогою зображень та можливих зашифрованих в них реакцій на конфлікт. 

1.      Розглянемо перше зображення, з яким способом вирішення конфліктів у вас з’являються асоціації? Компроміс, відступ, пристосування чи конкуренцію? 

Звичайно, це спосіб пристосування.Описание: https://lh5.googleusercontent.com/hWVg6iiyTTE609r-2vEDbb29UmXDqomvSH_dSpihMs3FE-4H8H3c-hhXw6IB8C6PnwBscZiDH2dZuCCSWAVZI1KM_QI_jR3_tVuc7MgsiU6b8e0bTfWo57X4i73iuXshrVVWgUIОписание: https://lh5.googleusercontent.com/csDdlGyZYyHA0cqUqg00H_y_4SHSLoOB8xty9bAv-oETnUhJCJJDiSVqnM1e4MlRjtcaA-e2Z-Qc1ne3QVbuN3D24v35paG40c8_ftcfuFIIyxhnDK5xlnZLNobacA3uPNupr6Q

1.      Розглянемо друге зображення.З яким способом вирішення його можна співставити?Описание: https://lh5.googleusercontent.com/hWVg6iiyTTE609r-2vEDbb29UmXDqomvSH_dSpihMs3FE-4H8H3c-hhXw6IB8C6PnwBscZiDH2dZuCCSWAVZI1KM_QI_jR3_tVuc7MgsiU6b8e0bTfWo57X4i73iuXshrVVWgUI

Так, це “відступ”Описание: https://lh6.googleusercontent.com/zjPOMNjTrsZATxAT5o5iIPrYgJgccL-z4SS3_YtANzEUobQmjor2Wz5dpAvOjRQLzRZaWOkc2gX_CWBQUyt1EcskOdg12cvmLzPV9tgpSNWGa3SZlbF77A4f7P1XnN3brbrwslc

1.      Переглянемо третє зображення. Що Вам спадає на думку? 

Такий малюнок асоціюється з конкуренцією.Описание: https://lh5.googleusercontent.com/hWVg6iiyTTE609r-2vEDbb29UmXDqomvSH_dSpihMs3FE-4H8H3c-hhXw6IB8C6PnwBscZiDH2dZuCCSWAVZI1KM_QI_jR3_tVuc7MgsiU6b8e0bTfWo57X4i73iuXshrVVWgUIОписание: https://lh6.googleusercontent.com/95bbURaGd1tbb67x2cPuEq-5KbpGsWW7Cr4xbREvsG3QkWfHEvUCdq_G6w9Kqoq5o9YMyyUpr4EX7ugGtBNfpqizC2Sn31vmSPn5gybV09X6gZCSmluBpv_E_RK9JvdT4zOdCxM

1.      І наостанок, який шлях вирішення конфліктів зображено на малюнку? 

Тут ми бачимо компромісну ситуацію, коли кожен з учасників готовий поступитися частиною власних позицій задля спільної мети.
    Варто також відзначити, що є два типи успішного завершення конфлікту: компроміс і консенсус. Описание: https://lh4.googleusercontent.com/qpECbm9VwzCnzWpruvjIsjjnh11bfZw3ISY2pPlcaRhLgE-UN75ryydxDGzPrN9fQ56jlcLn4o0Qz9HC9A3-ykbNFR1TjhkAiNVdrTd3HvWYqRxCbUFIs0yDT2RxfB89bJLy8coОписание: https://lh5.googleusercontent.com/hWVg6iiyTTE609r-2vEDbb29UmXDqomvSH_dSpihMs3FE-4H8H3c-hhXw6IB8C6PnwBscZiDH2dZuCCSWAVZI1KM_QI_jR3_tVuc7MgsiU6b8e0bTfWo57X4i73iuXshrVVWgUI

Компроміс — угода, досягнута за допомогою взаємних поступок

Консенсус — збіг думок, досягнення одностайної згоди 

Саме тому, щоб розв’язати конфлікт потрібно:

·         знайти причину конфлікту;

·         виділити найголовніші питання суперечки та віднайти те, до чого ви прагнете; 

·         мінімізувати кількість претензій;

·         зберігати спокій та повагу до інших;

·         бути чесним та об’єктивним щодо позиції різних сторін;

·         ставити себе на місце іншої сторони конфлікту.

З способами вирішення конфліктів наче розібрались, але варто наголосити на особливому шляху - веденні переговорів.

Модуль 2 Вирішуємо конфлікти самостійно, або Як навчитися вести переговори 

Переговори — це обговорення проблеми, що виникла між сторонами конфлікту, з метою її розв’язання, врегулювання. 

Переговори не означають лише розв’язання політичних питань на державному й міжнародному рівнях. Будь-яка розмова, що зачіпає інтереси тих хто бере участь і спрямована на розв’язання проблемної ситуації, перетворюється на переговори. 

Описание: https://lh6.googleusercontent.com/yIqsENbJmgt96SpI6Tq8rsNRV6hJIXwCgU1VpzjQE61mkNQlTBhD-i1QFGNaIart3b8D278-PCya5zE2B0BUJlrqYILH2faHlyQa6pMRmTyh_iKGxRZn1mLOYGb7QCerIjoIpYc

Вміння вести переговори досить часто називають “мистецтвом”, адже в ході цього процесу ми обираємо певні методи, а також гнучку чи жорстку позицію від якої залежатиме результат. 

Для успішного проведення переговорів можна скористатися відповідною пам’яткою, яка передбачає кілька етапів: 

Описание: https://lh3.googleusercontent.com/Psiqn9OUt_wfq2YvwUeqLEj-22isGUNg5c53k5uvDeWWLWpC9t1ENjKEjOw3NWGCKBGwI6fdfwdYM8q75TD_KKpQRChDECfuV0SNhGPuh2__q6chx_mYNtOD17PdKtBDSunErm0

1 етап -  Виступи сторін 

Ідіть на перемовини з бажанням зрозуміти іншу людину й одразу запропонуйте: «Давай визначимо, в чому кожен з нас бачить суть проблеми». 

2 етап - Прояснення інтересів  

Будьте спокійними та щирими, дайте можливість кожній стороні висловитися, враховуйте інтереси одне одного та обґрунтовуйте власні позиції.

3 етап - етап визначення «порядку денного». На основі побажань та інтересів, які ви визначили, потрібно скласти перелік проблемних питань, які слід обговорити, з метою їхнього врегулювання;

4 етап - висування пропозицій - коли з’ясовано, які проблеми необхідно обговорити, запропонуйте своєму партнеру або партнерці уявити, що в цій ситуації задіяні інші люди. 

5 етап - прийняття рішення і формулювання угоди (домовленості). Коли декілька ідей-пропозицій вже висунуто, застосуйте «тест на реальність»: замисліться яка з цих пропозицій може бути прийнятною для виконання обома сторонами. 

Після закінчення перемовин настає останній (шостий) етап — етап виконання домовленостей. Зверніть увагу, що невиконання домовленостей призводить до нових суперечностей, часто значно складніших за попередні. Але не зневірюйтеся! Якщо домовленості не досягнуто, ви завжди можете повернутися до переговорів. 

Але бувають випадки, коли самостійно порозумітися сторони не можуть і тоді варто скористатися допомогою медіатора. Хто це і які його функції - зараз і розглянемо.

Модуль 3 Як допомогти іншим помиритися, або вирішуємо конфлікти за допомогою медіатора

Часто буває так, що конфлікт настільки ускладнився, що сторони не готові навіть до простого базового спілкування, а кожна розмова перетворюється у запеклу боротьбу. Саме в таких випадках, сторонам краще звернутися до третьої особи, яка допоможе провести переговори, стане посередником. Переговори, що здійснюються з допомогою посередника, називають медіацією (лат. media — середина), а саму людину-посередника -  медіатором.Описание: https://lh4.googleusercontent.com/lcoFrnZbh2ediDCfcijyfbmT5YVrD0JDu45W9lOfU-LCxB0nZuxY4Z8Hz4I7DvVHiLCk5K59Q0tUNGPBv16F-z26qoWuPnv7QmvbEciDQDCMNnYb702QZVlzJBV-4F8gQvOey1A

Медіація (від лат. mediation — посередництво) — це добровільний процес взаємоприйнятного вирішення конфлікту за допомогою нейтральної третьої особи (медіатора). Медіатор — нейтральна особа, яка керує діалогом задля зменшення напруження. Це не суддя і не порадник. Він або вона намагається пояснити сторонам конфлікту позицію одне одного та можливі умови для подолання суперечностей. Кожен і кожна з Вас коли-небудь, ймовірно, стикалися з медіацією. Цей процес міг відбуватися, коли мати чи батько допомагали вирішити конфлікт з братами чи сестрами, при цьому не вказуючи, хто правий чи ні. Або ж у ролі медіатора могли виступати вчитель чи вчителька під час конфлікту між учнями, не схиляючись на бік жодного  з них. 

Варто розглянути так звані “Сходинки-етапи медіації”Описание: https://lh4.googleusercontent.com/wKVA8mYbCox8lrz9RFj7e6wnHjtJkmVN9JqTklioW87dicuzoUWRWbh0q_hLqyjuoEFr6tGtywTLPHc_KiwdqSmZJKpeQ2hBP2gPi0udeHcVhPHMtWMqtouAvH_ZdhTupuro5Ds

Коротко кажучи, медіатор - це особа, яка виконує роль посередника і допомагає сторонам розв’язати конфлікт мирним шляхом. Таким чином можна швидше і простіше розв'язати проблему. У ролі медіатора може бути будь-хто: вчитель / вчителька, шкільний психолог, однокласники, друзі, які допоможуть розв’язати проблему між сторонами незалежно та об’єктивно, спеціально навчена особа . 

Таким чином, конфлікти можуть мати різні наслідки, проте завжди важливо шукати шлях до порозуміння. Існують різні способи подолання конфліктів, які можуть призвести до відступу, пристосування, конкуренції, компромісу чи консенсусу. До того ж, варто не забувати про роль медіаторів (тобто) посередників у процесі вирішення конфліктів.
    Нехай Вам щастить, а шлях від конфлікту до порозуміння буде легким та результативним!

 

Модуль 3. Конфлікти у школі. Булінг (цькування)

Ми стикаємось з конфліктами всюди - вдома, в магазині, в кінотеатрі та школі. Наявність таких конфліктів звична і викликана різними чинниками. Проте особливо небезпечними є конфлікти, в яких страждає наша гідність, зокрема -випадки булінгу.

Булінг (або цькування) — це агресивна та ворожа поведінка однієї дитини або колективу щодо іншої. Це постійний фізичний і психологічний тиск, прояви агресії, з подальшим залякуванням особистості.

Спершу розглянемо як розпізнати, що людина є об’єктом булінгу?

- Ніхто не поспішає подружитися з нею чи просто спілкуватися.

- В її бік лунають питання (при всіх) провокаційного характеру чи принизливі коментарі щодо зовнішності, поведінки, успішності.

- Мають місце регулярні публічні злі жарти, смішки, перешіптування за спиною;

- А також ситуації, коли людина шукає підтримки в інших учнів, у відповідь — постійно чує ухильні фрази чи ігнорування.

Для того, щоб протистояти булінгу, варто розуміти як обирають об’єкт для булінгу, адже такий вибір відбувається не відразу. Ті хто є булерами (тобто агресорами) та ті хто є їхніми прихильниками можуть просто почати над кимось жартувати. Але саме від реакції людини стосовно якої здійснюють булінг, досить часто залежить наскільки високою є ймовірність, що незабаром кривдник захоче повторити свою дію. Саме в такі моменти конфлікт може перерости у регулярне цькування - булінг.Описание: https://lh3.googleusercontent.com/WLnfn7307mYTE4Nxdww9YXO_77EFG84O-V4bWzFFqsTdnrp76tdC9s_g_bofs4EQjWNYLI4zDZlwkwb4LAqCy349N18JopA9SLGCTJQ5L4uQKJE-uiIZj0ssdefh0v7uybxDj-I

Дуже важливо вміти захистити себе від булінгу, для цього варто прислухатись до порад психологів, наведемо декілька основних:

По перше, слідкуйте за колективом. Визначте лідера чи лідерку і його чи її прихильників. З агресором варто спілкуватися наодинці: є шанс спокійно поговорити і з’ясувати позицію. 

По-друге, не сподівайтеся, що все закінчиться самопливом. Розкажіть своїм батькам, запитайте поради;

По-третє, за потреби розкажіть про все іншому дорослому, наприклад, вчителеві, якому найбільше довіряєте чи попросіть поради у старших учнів. Запам’ятайте, що просити про допомогу — не соромно, а логічно і стратегічно обґрунтовано. 

По-четверте, знайдіть альтернативне коло спілкування поза школою.

Спілкуйтесь з тими людьми, які приносять Вам позитив, підтримують Вас і сприяють розвитку. 

По-п’яте, обговоріть ситуацію з іншими однокласниками. Знайдіть тих, кому так само нестерпно це спостерігати: вас має бути більше. 

Ірина Шабаєва, дитячий і сімейний психолог. Джерело: http://4mama.ua/uk/kids/raising/4601-zhertva-tskuvannya-hto-mozhe-neyu-stati-iyak-potribno-dopomagati-poradi-psihologa.

Окрім цього, варто зазначити, що неймовірно важливо в таких ситуаціях не бути байдужими - ні до себе, ні до інших. Не мовчати, а діяти — інакше зацькують.

Будь ласка, замисліться про це і підтримуйте інших!

І наостанок: озирніться навколо, конфлікти справді є частиною нашого життя, їх досить багато, але в той же момент частину з них можна досить легко вирішити з позитивними наслідками просто залишаючись людиною.  Щасти!

ІІ. Домашнє завдання

Проаналізувати ситуацію й дати відповіді на запитання.

Ситуація 1. на дворі жилого мікрорайону був збудований баскетбольний майданчик, який влітку можна було використовувати для гри в теніс та волейбол, а взимку — для гри в хокей. Коли обладнання стало непридатним, хлопці використовували майданчик для гри у футбол. Але одного разу баскетбол знову став дуже популярним, і половина хлопців двору, зібравши гроші, відновила баскетбольні щити. Саме тоді виник конфлікт: двір поділився на «футболістів» і «баскетболістів» — два ворожих табори.

Запитання

1. Які варіанти рішень ви могли б запропонувати, щоб примирити ворожнечу хлопців?

2. До якого варіанту, на ваш погляд, пристали б обидві сторони?

Ситуація 2. Брати Мишко і Петрик посварилися через книжку. Мишко хотів її читати тоді, коли й Петрик.

Запитання

· Як можна братам уникнути сварки?

Ситуація 3. Прийшов Кирило Кожум’яка до Змія, а той йому й каже:

— А що, Кирило? Прийшов битися чи миритися?

— Де вже миритися? Битися з тобою, з іродом проклятим.

От і почали вони битися — аж земля гуде.

Запитання

1. Чому Кирило погодився битися зі Змієм?

2. Як можна було уникнути сварки?

Відповіді надсилайте на електрону пошту викладача: Дячишина Олена Олексіївна dacisinaolena@gmail.com або на вайбер: 80680107943

 

Дата 5.11.20

Урок 23

Практичне заняття на тему: « Подолання стереотипів»

І. Виконайте вправу письмово.

Відповіді надсилайте на електрону пошту викладача: Дячишина Олена Олексіївна dacisinaolena@gmail.com або на вайбер: 80680107943

Вправа «Обери друга»

Уявіть, що у вас з’явився новий друг. Ви можете обрати його самі. Кожен з вас отримав картки, де зазначено стислі характеристики різних людей. Оберіть серед них ту, якою б хотіли наділити свого друга.

Будь ласка, дайте йому ім’я, складіть коротеньку історію про ваше знайомство, поясніть, що саме вас зробило справжніми друзями. Розкажіть цю історію. Намагайтеся бути максимально щирими.

Картка 1

Характеристики друзів

1. Комунікабельність, весела вдача, любов до природи та квітів.

2. Увага до власного здоров’я, заняття атлетикою, вміння танцювати сучасні танці.

3. Якості гарного оповідача, знання безлічі цікавих історій, колекціонування старовинних шпильок.

4. Любов до дітей, уміння знаходити з ними спільну мову, смак у виборі одягу.

5. Любов до футболу та командних видів спорту, не пропускає трансляції жодної цікавої гри та знається на майстерності гравців.

6. Уміння бути кумедним, коли це доречно, «рятувати» компанію від нудьги.

7. Серйозність у баченні власного майбутнього, вміння будувати власне життя відповідно до поставленої мети.

8. Найкраща колекція кактусів в області, зібрана впродовж років, мрія — підводне плавання в теплих морях.

9. Урівноваженість та вміння стримувати себе під час бурхливих дискусій, здатність завжди дати гарну пораду будь-кому, хто її потребує.

10. Любов до котів. Багато читає фантастики зарубіжних авторів.

11. Знавець хитрощів багатьох комп’ютерних ігор, вміє гарно робити фотографії.

12. Любить експериментувати на кухні, таких смачних салатів та печива ніде більше не скуштуєш.

13. Романтичність, вміння писати вірші та непогано малювати гравюри олівцем. Любить подорожувати в різні країни, хай лише в уяві.

14. Доброзичливість, готовність допомогти в навчанні, мрії про майбутню професію дизайнера. Гарно грає на гітарі, має власні пісні, досконало знає англійську мову.

15. Любить смачно поїсти, бо й готує гарно. Вдома має папугу, який уміє говорити, канарку та совеня.

А зараз ви отримаєте уточнення інформації щодо вашої дружби. Номер характеристики вашого друга з картки 1 відповідає додатковій інформації в картці 2.

Поміркуйте, які корективи вносить ця інформація у ваші взаємини. Розкажіть про це.

Картка 2

Доповнення до карток

1. Дівчина-інвалід, що має проблеми з руховими функціями ніг.

2. Хлопчик, старший брат якого відбуває покарання за крадіжки.

3. Хлопчик, найнижчий на зріст у класі.

4. Дівчинка з надмірною вагою тіла.

5. Дівчинка темношкіра.

6. Хлопець з багатодітної сім’ї з низькими статками.

7. Хлопець, батьки якого зловживають алкоголем і часто не бувають удома.

8. Дівчинка-сирота, яку виховують далекі родичі.

9. Хлопець, молодший від вас на 4 роки.

10. Чоловік-інвалід 30 років, що пересувається на інвалідному візку.

11. Рудоволоса та червонощока дівчинка низького зросту.

12. Дівчинка-циганка, батьки якої нещодавно оселилися у вашій місцевості.

13. Сусід-пенсіонер.

14. Дівчинка-мусульманка із кримськотатарської родини.

15. Хлопець з родини єговістів.

Запитання

1. Чи легко вам було визначити власне ставлення в новій ситуації?

2. Чи потоваришували б ви з цією людиною, якби одразу знали всю інформацію про неї?

3. Як поставляться до такого друга ваші знайомі, рідні?

4. Які шляхи подолання стереотипів ви можете запропонувати?

IІ. ПІДСУМКИ УРОКУ

Вправа «Корзина для сміття»

· Поміркуйте, яких негативних рис у собі ви спробуєте позбутися після сьогоднішнього уроку. Запишіть їх на аркуші паперу і викиньте в «кошик для сміття».

ІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Повторити матеріал теми, підготуватись до уроку узагальнення.

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий